Amennyiben lerobbant az autónk sok esetben elindul a hírlánc ….
Országúton, autópályán sorra jelennek meg a hiénák, mint az éhes keselyűk autónknál.
Általában megpóbálják ÖNÖKET meggyőzni arról, hogy őket az ASSISTANCE, az AUTÓPÁLYA, a RENDŐRSÉG küldte, vagy hogy akire éppen mi várunk csak több óra várakozás után fog a helyszínre érni, vagy tilos a leállósávon állni és meg fognak büntetni ezért, és inkább velük vitessük el autónkat!
Régi magyar mondás….hogy aki hazudik az lop is…és fejétől bűzlik a hal….de sajnos senki sem tesz semmit, hogy az öregek bölcsessége ne legyen igaz erre a tevékenységre
Kérdezzünk vissza, adja meg az ASSISTANCE, vagy az AUTÓPÁLYA, vagy az RENDŐRSÉG telefonszámát aki hívta őt, és ellenőrizzük, valóban ők küldték-e, és hívjuk fel azt a szolgáltatót, akit előzőekben már értesítettünk.
Az AUTÓPÁLYA és RENDŐRSÉG csak központon keresztül rendel autómentőt, úgyhogy tudni fog valaki róla, ha onnan történt a hívás.
Az ASSISTANCE szolgáltatóknál jól bevált megoldás az, ha az ügyfél megkapja a szállítóautó rendszámát és a sofőr nevét, míg a gépkocsivezető a műszaki hibás vagy balesetet szenvedett autós nevét mondja jelszóként a helyszínen, így könnyen lehet korlátozni az országúti hiénák lehetőségeit.
Ha szervízbe visz az autómentő…
Tisztázzuk szakszervízbe vagy magánszervízbe fog történni a szállítás?
Mennyibe kerül a szállítási díj, és mennyibe fog kerülni a szervíz?
Szakszervizekben gyári eredeti alkatrészekből történik a javítás, míg a magánszervizek általában utángyártott alkatrészeket építenek be, így a magánszervíz jóval olcsóbb tud lenni, de az esetleges garanciális igényeinket nehezebb későbbiekben érvényesíteni, ezért mindíg kérjünk számlát a szállításról és a javításról egyaránt.
Ragaszkodjunk hozzá, hogy csak engedéllyel rendelkező szervizekbe szállítsák autónkat, mivel az engedély nélkül tevékenykedő sufnituningos műhelyektől semmiféle garanciát nem kaphatunk.
Amennyiben sokalljuk a fizetendő számla összegét, kérdezzünk rá egy szakszervízre, mennyibe került volna az adott javítás gyári alkatrészekből?
Ha az internetről vagy bármilyen kiadványból rendelünk autómentőt az alábbiak szerint járjunk el!
Kérjenek mindig több helyről árajánlatot és mindig a legmegfelelőbbet válasszák ki az ajánlatokból!
Nem a legolcsóbb a legrosszabb és nem a legdrágább a legjobb
Nem csak a kilométerdíj és az alapdíj a fontos, mivel egyéb rejtett költségekkel akár kétszeresére is növelhető egy számla végösszege!
Költségek amelyek felszámolhatók a szállítás során de nem mindenki számolja fel:
Éjszakai, hétvégi, ünnepnapi felár, személyek vagy utánfutó szállításáért kért felár, külföldi autópályadíjak, műszaki mentési és várakozási díj.
Ezek együttesen sokszor duplázzák a szolgáltató kilométerdíjait, ezért mindig kérdezzünk rá a számla várható végösszegére nehogy a végén érjenek a meglepetések.
A megrendelő számára nem mindegy ki milyen autóval, eszközökkel szállít Európában!
Kérdezzünk rá előre, az autópályadíjak benne vannak-e az árakban, és ha nem mekkora összeggel kell számolnunk.
Nagyobb összegű szállítások esetén mindíg érdemes írásban rögzíteni (írásbeli megrendelőben) az elhangzottakat, a későbbi “félreértések” elkerülése érdekében, mivel sokak taktikája abban áll, hogy egy fuvar megszerzése után különféle tételekkel próbálják felsrófolni az ajánlatukat.
Ne feledje! Nem mindegy ki honnan rendel autómentőt, mert a számla végösszegét végül Ön fogja kiegyenlíteni, ezért minden esetben kérjen ajánlatot, és a munka elvégzésekor részletes számlát a kifizetett díjakról.
(forrás: www.a1automento.hu)